Contoh Karangan Cita Cita Saya

Mereka merupakan punca tenaga dan dorongan saya untuk mengejar impian dan cita-cita saya serta memperoleh kejayaan dalam hidup saya. Contoh karangan jenis laporan bahasa inggeris 3 glorios as palavras.


Ibu Saya Contoh Karangan Tahun 3 Zafrina Keluarga Saya Belajar Karangan

Cita cita masa depan saya adalah menjadi seorang guru.

. Tetapi untuk men realisasikan cita ini terdapat beberapa. Sebab saya suka menolong orang lain. Tegasnya saya akan mematuhi arahan dan mendengar nasihat ibu bapa agar.

Saya ingin menjadi seorang juruterbang. Saya kira maksud syekh. Begitu juga dengan saya.

Sudah lumrah manusia bercita-cita inginkan sesuatu. Rpt Psv Tahun 6 2016 Szs. Contoh karangan cita cita saya menjadi guru.

Oleh kerana minat saya terhadap cita-cita yang berisiko tinggi ini saya mahu memasuki sekolah penerbangan untuk sesiapa yang berminat menjadi juruterbang. Pendidikan Seni Visual Tahun 5. Bagi saya cita-cita inimerupakan cita-cita yang mulia.

Karangan tentang diri saya. Saya berminat untuk menjadi juruterbang kerana perkerjaan ini membolehkan saya mengembara ke seluruh dunia. Ketertarikanku akan olahraga itu dimulai saat aku sering menyaksikan serial kartun Captain Tsubasa yang tayang di sebuah televisis swasta saat itu.

Saya adalah anak ke-4 dari 4 saudara. Oleh itu saya hendak rajin belajar untuk mencapai cita-cita saya apabila dewasa kelak. Contoh Karangan Bebas tentang Cita-Cita.

Saya ingin menjadi guru kerana saya ingin berjasa kepada anak bangsa. Bak kata pepatah jauh berjalan luas pengalaman. Meskipun serial kartun itu menampilkan banyak jurus-jurus yang tidak masuk di akal namun.

E-portfolio merupakan satu koleksi artifak dari koleksi peribadi ataupun organisasi dengan tujuan yang tertentu dan disimpan secara elektronik yang dikendalikan oleh individu ataupun organisasiE-portfolio juga dapat digunakan bagi menunjukkan perkembangan diri dan pengetahuan individu. Saya sangat memuaskan apabila saya dapat menolong seorang pesakit. Saya bercita-cita menjadi doktor kerana saya ingin membantu orang sakit.

Walaupun sekolah saya sangat jau tetapi dengan semangat saya harus sekolah dan orang tuasaya selalu memberikan motivasi buat saya kenapa orang lain. Karangan tentang cita - citaku CIta-cita ku semanjak SD aku ingin menjadi seorang ahli komputer. Saya ingin membantu menjaga keamanan dan keselamatan negara.

PPPM BAHASA MELAYU SJK Tahun3. Hampir setiap orang mempunyai cita-cita begitu juga dengan saya. Juga nenek saya telah dimasukkan ke hospital untuk beberapa kali sebelum dia meninggal dunia.

Beranda Karangan Karangan Mandarin. Contoh karangan cita cita saya menjadi guru berbagai contoh menjadi guru adalah cita citaku. Contoh soalan karangan pendek pt3 2019.

Cita-cita yang dipilih haruslah manfaat untuk diri masyarakat dan negara. Sudah lewat 1 tahun Aku telah meninggalkan bangku SD di Timika. Cita-cita merupakan impian seseorangCita-cita saya ialah menjadi seorang akauntanItulah cita-cita saya sejak kecil lagi.

Contoh Karangan Bebas tentang Cita-Cita. Menuju cita-cita dan kejayaan PDF MENUJU CITA-CITA DAN KEJAYAAN A Hadi A R I F I N AH Arifin - Academiaedu Academiaedu no longer supports Internet Explorer. Nama saya Leyis rita nama diberikan oleh ayah saya yang artinya mutiara permata biru yang maksud semoga saya menjadi orang yang bermanfaat dan berguna cita-cita saya ingin jadi penulis dan dosen.

Ibu dan bapa mendorong saya supaya belajar bersungguh-sungguh. Laila 21 April 2020 755 PTG. Suara pemikir bercita cita menjadi askar guru.

Meskipun serial kartun menampilkan banyak gerakan yang tidak masuk akal serial kartun itu masih membuat. Esai autobiografi yang disebut juga sebagai esai naratif pribadi harus menceritakan tentang kehidupan kepribadian nilai-nilai dan tujuan Anda kepada para pembaca. Apabila saya dewasa nanti saya bercita-cita menjadi seorang juruterbang.

Setiap manusia mempunyai minat dan cita-cita. Cita-cita saya adalah untuk menjadi seseorang jururawat. Ada yang ingin menjadi doktor peguam.

Cita-cita Saya 我的梦想. Tanpa mereka saya tidak mungkin berpeluang untuk mencapai kejayaan dalam hidup saya. Saya berminat untuk menjadi doktor kerana saya hendak mengubati orang-orang yang sakitJika ada ahli keluarga saya yang sakit maka saya dapat mengubati mereka.

Cita citaku sebagai pengusaha kue ppt download. Esai harus menceritakan hal-hal apa saja Anda anggap penting apa nilai-nilai yang Anda anut dan pengalaman yang memengaruhi cara Anda menjalani. Tentukan tujuan esai Anda.

Sejak usia 7 saya selalu menyukai sepak bola. Saya bercita-cita ingin menjadi doktor. Aku fikir pengajar adalah salah satu pekerjenaan yang mulia guru adalah lebih dari.

Menjadi seseorang yang membuat hidupnya ikut campur dalam kemajuan pendidikan generasi kita untuk mencapai kehidupan yang lebih baik. Menurut ibu seorang akauntan merupakan manusia yang berjasaAkauntan akan menguruskan kewangan sesebuah syarikatMalahan akauntan juga akan menasihati pihak pengurus syarikat supaya. Cita-cita Saya 我的梦想.

Saya mengagumi jururawat yang menjaga nenek saya. Setiap orang mempnyai cita-cita. An example of my ambition to become a teacher.

Saya masih memegang cita-citaku. Saya bercita-cita untuk menjadi seorang guru apabila dewasa kelak. Hobby saya berenang membaca olahraga.

Semua orang mempunyai cita-citabegitu juga dengan sayaSaya bercita-cita ingin menjadi seorang doktor suatu hari nanti. Cita-Cita Saya- Elisa Chai Yu Wen. Sedari umur 7 tahun aku selalu menyukai olahraga sepakbola.

Berdasarkan tugasan yang dilakukan e-portfolio sangat. Tajuk Cita cita Saya. Gus baha menyadari bahwa untuk bisa mengerti pendapat tersebut perlu pemahaman yang mendalam.

Cita-cita Saya Guru Cita-cita adalah suatu impian atau harapan seseorang untuk masa depannya kelak. Selain mulia guru juga selalu berbagi ilmu. Saya ingin membalas jasa ibu bapa saya dan berkhidmat kepada masyarakat.

Contoh Karangan UPSR Tulis sebuah karangan yang bertajuk Cita-cita Saya. Contoh Karangan Cita-cita Menjadi Guru Dalam Bahasa Inggris. Cita -cita itulah yang akan menjadi pendorong kepada seseorang untuk belajar bersungguh-sungguh.

Karangan Cita Cita Saya. Contoh Karangan Ramalan Fokus SPM LATIHAN 1. Ketertarikan saya pada olahraga dimulai ketika saya sering menonton serial kartun Captain Tsubasa yang ditayangkan di televisi pribadi pada saat itu.

Tajuk karangan cita cita. Unknown 13 Oktober 2020. Hidayah 23 Februari 2020 303 PTG.


Contoh Karangan Cita Cita Menjadi Dokter Gigi Penulis Cilik Kedokteran Gigi Karangan Gigi


Koleksi Karangan Untuk Murid Galus Karangan Taman Negara Belajar


Ini Dia Satu Cerita Lucu Singkat Dari Mukidi Wakijan Geleng Geleng Kepala Kepalanya Mendadak Pening Berat Ia Baru Saja Di Cerita Lucu Lucu Pesta Pernikahan


Karangan Tentang Ibu Saya Tahun 6 Zafrina Malay Language Language

No comments for "Contoh Karangan Cita Cita Saya"